Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over ons

Sri-lanka, mijn geboorteland. Op zoek naar mijn roots betekent voor mij niet op zoek naar familie maar wel beleven hoe het leven in Sri-lanka is. Het wordt een speciale reis die ik graag met jullie deel.

Over onze reis

Wij gaan naar Sri-lanka! Het wordt niet zomaar een vakantie; ik ga op zoek naar mijn roots!

Omdat ik hier niet zomaar aan voorbij wil gaan, willen we graag in contact komen met de lokale bevolking. En zo is het idee ontstaan om iets te geven aan de mensen in Sri-Lanka.

Via Diya Dhara (http://www.diyadhara.nl) willen wij geld doneren aan een kleuterschool.

De ouders van deze kinderen werken veelal op de plantages, ze wonen ook op de plantages en er is vaak armoedige behuizing. De kleuterschooltjes zijn dus ook een opvang voor de kinderen, zodat de moeders ´s ochtends kunnen werken. Een prachtig gezicht voor toeristen om ze te zien plukken op de bergen met eindeloze plantages, maar een hard bestaan voor de mensen.

Inmiddels zitten er meer dan 200 kinderen op de schooltjes.
In Sri Lanka is het gebruikelijk dat kinderen een schooluniform dragen.
Sommige ouders maken er zelf één maar de meeste kinderen hebben er geen.

Wij hebben een oproep gedaan om een donatie te doen om al deze kinderen een schooluniform te geven. En dankzij hulp van familie, vrienden en collega's kunnen we dit realiseren! Echt geweldig hoe enthousiast iedereen reageerde!

Wij gaan langs bij de kinderen en nemen een kijkje bij de theeplantages en theefabrieken. Ik houd jullie graag op de hoogte!

Bezochte landen

Wij hebben 5 landen (2%) bezocht:

China, Duitsland, Nederland, Sri Lanka, Verenigde Arabische Emiraten.