Yala

3 november 2018 - Yala National Park, Sri Lanka

Als we in Tissamahara aankomen regent het alweer erg hard. Ik heb dit verblijf maar via booking.com geboekt: Gaga bees Yala. We komen bij hele mooie Eco bungalows uit met een prachtig zwembad met uitzicht op de bergen. Net voor het donker wordt, nemen we nog een duik in het zwembad. Rond 18.00 uur wordt het donker en het is nog even heerlijk om te zwemmen. Er vliegen hele grote vleermuizen over en overal hoor en zie je kikkers. Helaas kunnen we niet veel langer genieten van de rust want naast het hotel is een bruiloft gaande. Maar het heeft ook wel wat om die sfeer een beetje te mogen proeven. We hebben om 5.00 uur de safari maar omdat de muziek nog hard aanstaat, eten we wat. Het eten is helaas niet erg lekker en veel te zout. We raken na het eten in gesprek met een Duits stel. Verder is er ook weinig te doen. De volgende ochtend of liever nacht staan we om 4.00 uur op. We krijgen ontbijt mee in de jeep. Het is nog donker als we richting Yala rijden. We zitten hoog en het is prachtig om het langzaam licht te zien worden. We komen rond half 6 bij Yala aan en er staan al wat jeeps te wachten. Onze chauffeur doet zijn best om de dieren te spotten. Maar met zoveel regen blijven ook de dieren liever verscholen. Maar uiteindelijk zien we toch nog een aardig rijtje: een krokodil, olifanten, apen, mangoes, zwijnen, buffalo's, herten, een haan, kingfisher vogel en andere soorten vogels en veel pauwen. Helaas zien we het luipaard niet. En de beer blijft ook verscholen in de bossen. Als we terug rijden, krijgen we een tweede bui over ons heen, we zijn doorweekt! We zijn de regen zo zat dat we ook hier niet langer blijven en door gaan naar het strand. Door het slechte weer vergeet ik foto's te maken van de accommodatie. Maar de foto's op Booking.com zijn niet gelogen! We kunnen een taxi nemen maar dat zou ons weer 8000 rupees (40 euro) kosten. Dus een tuktuk brengt ons naar de bus in Tissamahara en vanaf daar zitten we 3 uur in de bus voor 120 rupees p.p. Busritten zijn in Sri Lanka ook een hele ervaring! Het recht van de grootste gaat hierbij zeker op. We zitten voorin en ik kan goed meekijken. Er wordt flink getoetert maar we worden weer veilig afgezet in de volgende plaats, Mirissa.