Mijn thuisland

29 oktober 2018 - Negombo, Sri Lanka

We stappen in een A330 van China eastern airlines. Als je het comfort van de dreamliner van KLM gewend bent, valt dit toch wat tegen. Geen eigen tv dus je mag kijken naar een Chineze film met piepkleine ondertiteling. Ook hadden we van tevoren niet veel gegeten en gedronken maar naast de 2 maaltijden krijgen we niets. We mogen warm water drinken. Maar uiteindelijk gaan de 8u zo voorbij met wat slapen en Uno spelen. We komen iets vroeger aan. Die warme deken als je uitstapt blijf ik heerlijk vinden! De baggage hebben we vrij snel en staan zo buiten. We kopen een simkaart van mobitel en regelen een pickme naar ons verblijf. Dit is de Uber van Sri Lanka en werkt fantastisch! We kiezen voor een auto maar deze gaat alleen naar Colombo. Dan maar een tuktuk. Met een beetje passende meten past alles erin en kan ons avontuur in Sri Lanka eindelijk beginnen.

20 minuten later stappen we uit bij een klein guest house Mama Beach Villa in Negombo. Sebastián heet ons welkom. Inmiddels is het 21.30 uur maar we moeten nog wat eten. Kreeptow is nog open en is ongeveer 15 min lopen. Het is niet het soort restaurant waar we normaal heen zouden gaan. We krijgen een kaart met pizza en pasta. Maar daarvoor zijn we niet naar Sri Lanka gekomen! Achterin staan gelukkig ook nog wat sri lankaanse gerechten. We bestellen een Kottu, de Srilankaanse specialiteit, met een prijs van 1500 rupees veel te duur maar het smaakt erg goed. De volgende dag krijgen we kiri baht, rijst met kokosmelk, en pol sambal als ontbijt. Het sri lankaanse eten doet me goed. Om weer terug in Sri Lanka te zijn is geweldig! We nemen na het ontbijt een duik in de zee. Het water is heerlijk warm! We lopen over het strand en nemen als lunch een haaiensteak bij een leuk restaurantje aan het strand. Dan word ik gebeld. De taxi naar Hatton is gearriveerd. Onze 5 uur durende rit naar de bergen kan beginnen!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tante Elly:
    2 november 2018
    Hoi Rianne en Tim
    Wij lezen weer mee over jullie belevenissen.
    Leuk hoor.
    Fijne vakantie.
  2. Gerda:
    3 november 2018
    Jullie kregen zeker de “ toeristen-menu-kaart” ih restaurantje..😉
    Lekker genieten verder!!