Shanghai

28 oktober 2018 - Shanghai, China

Het is fijn om naar Sri Lanka te gaan, maar daardoor zie je niets meer van de rest van de wereld. Dat vonden wij zonde. Na grondig onderzoek was 24 uur Shanghai een mooie optie. 1. Transit visa is gratis. 2. Gave metropool met meer dan 16 miljoen mensen. 3. Ticket was 575 euro dus technisch gezien gaan we gratis naar Shanghai. Enige minpuntje is 10 uur vliegen naar Shanghai en daarna ook nog 8 uur naar Colombo. Maar het is de reistijd meer dan waard! We zitten nu aan de andere kant van de wereld. En hebben onze tijd goed besteed.

Top 10
1. Skyline Bund in het donker en in het licht.
2. 118e verdieping op Shanghai Tower.
Nr 2. Hoogste gebouw van de wereld met snelste lift.
3. Maglev train 301 km/h. Snelste trein van de wereld.
4. Bund sightseeing tunnel. Je hebt geen drugs nodig om te spacen!
5. Food court met buns met soep, oktopus, ijsballetjes (en insecten op stok gezien.)
6. Heerlijke buns gegeten in de food court maar ook op straat.
7. Cocktail op de 47e verdieping bij Radissons blue
8. Nanjing Road, enorme winkelstraat met idemdito stores.
9. Wandeling om 2u 's nachts vanaf People square
10. I love Shanghai. Aanrader? Ja!

1. Gerry:
    28 oktober 2018
    Ik hoop dat jullie een fijne reis zullen hebben. Wat je schrijft over Zembla doet mij heel veel pijn.
    Wat Zembla uitzend is erg eenzijdig.
    Denk eens terug aan de periode dat jullie geboren zijn.
    Ik geloof zeker dat er veel niet zal kloppen.
    Maar hoe verdrietig het ook is, jullie zijn afgestaan omdat er iemand om de een of andere reden in nood zat.
    Dat was de insteek om kinderen ter adoptie af te staan. Ik zal het hierbij laten en hoop dat jullie een mooie reis zullen hebben in een fantastisch land waar we allemaal veel van houden.
    De wereld is veranderd, het is moeilijk om aan te voelen wat er 30 a 40 jaren terug gebeurde. Kijk gewoon naar wat er in ons eigen land gebeurde als mensen ongewenst zwanger raakten.
    Hartelijke groet,
    Gerry